Alla inlägg den 9 april 2013

Av Manlio Palocci - 9 april 2013 15:18

 

Altri tempi! Una volta quando la Roma non riusciva a vincere contro la lazio veniva contestata. Oggi ci sono i "nuovi" tifosi che contestano un presidente come la Sensi perchč la Roma arriva sempre al secondo posto e non vince lo scudetto! Si contesta un allenatore come Zeman che fa lavorare troppo i calciatori! Si osannano i dirigenti laziali della Roma, mentre ai miei tempi non si potevano neanche avvicinare alla squadra! I tempi cambiano ma io non riesco a cambiare, sono il solito Romanista e credo che i laziali debbano percepire lo stipendio dalla lazio e non dalla Roma. Sono riusciti persino a rovinare il settore giovanile, togliendo a Bruno Conti la responsabilitā della primavera. Aspettiamo la fine del campionato e poi ne riparleremo! Abbiamo ancora una partita importante per la coppa e poi eventualmente la finale contro la lazio che ci permetterebbe un nuovo record!
Andra tider! En gång när Roma inte kunde vinna mot Lazio ifrågasattes. Idag har vi de "nya" fans som kritiserar en president som Sensi eftersom Roma alltid kom på andra plats och inte vann mästerskapet! De ifrågasätter en tränare som Zeman som kräver för mycket arbete av spelarna! De hyllar ledare i Roma osm heja för lazio, på min tid kunde de inte ens koma i närheten! Tiden förändras men jag kan inte ändra mig, jag är det vanliga Romanista och jag tror att lazio anhängare ska få lönen från lazio och inte från Roma. De lyckades förstöra ungdomssektorn genom att beröva Bruno Conti ansvar för "primavera". Jag väntar tills slutet av säsongen och sedan ska jag säga vad jag tycker! Vi har fortfarande ett stort match för italienska cupen och sedan eventuellt finalen mot Lazio som skulle ge oss ett nytt rekord!
FORZA ROMA SEMPRE!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

credi anche tu che La Roma si ama e non si discute?
 si sempre
 no perchč sono burino
 no perchč sono juventino

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

manlios


Ovido - Quiz & Flashcards